Torre Negre col·lapsa Sant Cugat
El govern de l’Ajuntament i el de la Generalitat han planificat un projecte que redefineix la mobilitat al Vallès Occidental. Segons diuen, es vol donar resposta a les necessitats de mobilitat d’una demanda interna “molt reivindicada” que permetrà millorar la funcionalitat de les infraestuctures existents i futures.
Amb aquesta premissa ens volen fer creure, que la mobilitat que defensen –que bàsicament està pensada per la necessitat de les grans empreses i unitats de producció industrial del nord del municipi– millorarà la via pública per les bicicletes. Resulta que ara tothom anirà en bicicleta per Sant Cugat circulant per les noves xarxes viàries convivint, alhora, amb camions i una llarga llista de vehicles.
Tenim un problema de fonts i és que Sant Cugat col·lapsa el Vallès i les solucions que proposen són padaços que empitjoraran la mobilitat existent. Hi ha un parc de Cerdanyola amb més de 3 mil habitatges a la vista i la ronda del Sud ni l’esmenten, i aquesta sí que és una reivindicació que ve de llarg. I com a realitat supramunicipal, la necessitat del Vial de Cornisa –rebutjat fa anys pel sol fet que hauria de passar per Torre Negra–, que beneficiaria i descongestionaria totalment la circulació pel centre de Sant Cugat.
Per altra banda, es vol fer un nou túnel ferroviari de Collserola, aquest un projecte a llarg termini aclaren. Però no esmenten quin seria el recorregut d’aquest túnel perquè ha de passar també pels terrenys de Torre Negra.
La sobreprotecció a Torre Negra generalitzada els últims anys ha frenat de facto projectes molt beneficiosos per a la ciutadania, tant de mobilitat com d’urbanització. Torre Negra col·lapsa Sant Cugat i col·lapsa el Vallès.
Si no comencem a pensar amb serietat, tenim a tocar un caos circulatori i organitzatiu que no podrem gestionar, amb més de 100 mil persones vivint a Sant Cugat d’aquí a 4 o 5 anys.
Tot aquest projecte de gran inversió que té com a horitzó el 2026, diuen que millorarà les nostres vides. Jo apostaria el contrari.